Amino rūgštys ir širdies sveikata, SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Viskas, ką turi žinoti apie Amino Rūgštis!

Autorius: manodaktaras.

amino rūgštys ir širdies sveikata

Naujas didelis tyrimas rodo, kad žmonės, per dieną suvalgantys po kiaušinį, nėra labiau linkę į didesnį cholesterolio kiekį, infarktus, insultus ar ankstyvą mirtį.

Kiaušiniai yra vienas maistingiausių maisto produktų, tačiau dėl sočiųjų riebalų, didinančių cholesterolio kiekį kraujyje, vertinami nevienareikšmiškai. Daug tyrimų apie kiaušinių vartojimo poveikį sveikatai yra mažos amino rūgštys ir širdies sveikata, tad rezultatai — prieštaringi.

amino rūgštys ir širdies sveikata

Kanados mokslininkai apžvelgė tris tyrimus, kurių bendras tyrimo dalyvių skaičius — tūkst. Tiesa, daug tyrimo dalyvių buvo sveiki ar per jauni, kad būtų galima įvertinti ilgalaikį kiaušinių poveikį sveikatai.

Amino rūgštys gerina širdies ir kraujagyslių veiklą ne mažiau nei metimas rūkyti Širdies ligos Alfa. Rytų Anglijos universiteto mokslininkai atliko tyrimą, kuris parodė, kad tam tikros amino rūgštys mėsoje ir iš augalų gaunami baltymai mažina kraujo spaudimą ir arterijų standumą. Tyrimo, kuriame dalyvavo 2 tūkst. Duomenys buvo surinkti iš didžiausio Jungtinės Karalystės suaugusių dvynių registro, kuris naudojamas tiriant genetinių ir aplinkos veiksnių įtaką su amžiumi susijusių ligų atsiradimui.

Kiaušinio baltyme yra devynios pakeičiamos ir devynios nepakeičiamos amino rūgštys aminorūgštys, kurių žmogaus organizmas nepasigamina pats ir turi gauti su maistutaip pat gausu mineralinių medžiagų, B grupės vitaminų.

Trynyje yra geležies, vitamino A, vitamino D, fosforo, kalcio, tiamino ir riboflavino.

amino rūgštys ir širdies sveikata

Amerikos Širdies Asociacija rekomenduoja per dieną suvalgyti po vieną kiaušinį arba dviejų kiaušinių baltymus. Kiaušinių paruošimo būdas taip pat turi įtakos sveikatai, tačiau tyrime nebuvo vertintas. Pavyzdžiui, sveikiau valgyti plaktą kiaušinienę, o ne keptus deltinė hipertenzija, siekiant išvengti per didelio riebalų suvartojimo.

amino rūgštys ir širdies sveikata

Tyrimo autoriai pabrėžia, kad siekiant išlaikyti gerą širdies ir kraujagyslių sveikatą svarbu siekti subalansuotos mitybos, mankštinis, nerūkyti, išlaikyti normalų kūno svorį. Mityboje turėtų vyrauti daržovės, vaisiai, viso grūdo produktai, žuvis, riešutai, liesi pieno produktai, reikia vengti keptų patiekalų, raudonos ar perdirbtos mėsos, gazuotų gėrimų. Parengė Monika Kairienė pagal reuters.

amino rūgštys ir širdies sveikata

įrašai